Back to main page of Maaleh Adumim Institute                             tornar a la pajina prinsipal del Instituto

   Back to main page of the dictionary    tornar a la pajina prinsipal del Trezoro

 

Searching the dictionary

Bushkida - ladino 

English search

Bushkida - inglez

Idioms

Lokusiones

Popular l.

L. popular

Proverbs

Refranes

Coplas

Koplas

Liturgic l.

L. relijioza

Bible and Midrash

Biblia i Midrash

Nobels and press

Novelas i Periodizmo

Lexical samples

Enshemplos leksikales

Classicism

Klasika

Shortening table

Abreviasions

 



 

 

 

Entry presentation
Prezentasion de la entrada

 

Entry No. 460040

entrada numero 460040

tevá (ebr.)

ark (in synagogue), stand

avlar de la tevá (t.)

לשאת דברים מן הדוכן; לשאת נאום/דרשה/הכרזה

suvir a la teva (ebr.)

לעבור לפני התיבה, לחזן; לשאת דרשה



Lexical samples / Enshemplos leksikales


asuvir a la teva (Moscona)



Proverbs / Refranes


El hazan yerra en la teva



Religious literature / Literatura relijioza


I siendo la teva muy grande, deviya de ser muy pezgada. (Meam Loez Bereshit)

kuando se yeva el sefer tora del ehal a la teva, ke lo yeve por la vanda derecha (Pele Yoets I, Viena 1870)



Novels and press / Novelas i Periodizmo


Carlmann realizo el Ehal Akodesh kon la Teva kon una broderia de mano ke no se puede realizar oy en dia. (Shalom, 2007)

Lo ke estava dando en ojo a la entrada, era ke avia el violonisto Bora G?ler a la siedra de la Teva, i a parte la muzika Klezmer muy diferente. (Shalom, 2007)

En estos dias vimos a algunos darshadores permetersen a avlar kozas ke no meresen a ser pronunsiadas en la tevá (El Djugeton 1917)

La tevá no es tavá onde se puede friir peshkado kon guevo o sin guevo aguado o espeso (El Djugeton 1917)



Popular literature / Literatura popular


Se asuvio ribi Yihya a la teva i enpeso a darshar. Todos los del kal kedaron enkantados de oyir lo ke esta kitando de la boka. (Yihya al Akra, Manus. Yerushalayim 1920)