Back to main page of Maaleh Adumim Institute                             tornar a la pajina prinsipal del Instituto

   Back to main page of the dictionary    tornar a la pajina prinsipal del Trezoro

 

Searching the dictionary

Bushkida - ladino 

English search

Bushkida - inglez

Idioms

Lokusiones

Popular l.

L. popular

Proverbs

Refranes

Coplas

Koplas

Liturgic l.

L. relijioza

Bible and Midrash

Biblia i Midrash

Nobels and press

Novelas i Periodizmo

Lexical samples

Enshemplos leksikales

Classicism

Klasika

Shortening table

Abreviasions

 



 

 

 

Entry presentation
Prezentasion de la entrada

 

Entry No. 410640

entrada numero 410640

ruido m.

noise, commotion, uproar; rattling; rumor

ruido seko

נקישה

ruidos koren ke

יש שמועה ש-

bruido

79570

roido

408900



Lexical samples / Enshemplos leksikales


las paras azen un ruido ke de leshos se siente (Moscona)

korren ruido ke el governo esta para kaer (Moscona)



Proverbs / Refranes


La amistad no aze muncho ruido kuando kamina

Al ruido de los platos vienen los gatos



Clasic poetry and drama / Poezia klasika i Drama


i todo se gia kon muncho ruido (Gaon, Poezias)

Paresen estar akompanyadas de munchos ruidos (Papo, Navot)

I desbrocharon los novios en ruido en las salas skuras, (Odisea)

La mujer se aserka del dormiente sin ruido. A la kama lo ata fuertemente. ('Ha-Elion: Shimshon, 2003)



Bible, Mishna, Midrash / Biblia, Mishna, Midrash


Los eskapados del ruido de los saetadores onde sakan agua, ayi kontaran las djustedades de A', las djustedades de su senyorio [aldea] en Yisrael. (Biblia, Const. 1873)



Novels and press / Novelas i Periodizmo


Asta la demadrugada del otro dia estuvieron temblando en oyendo la ravia del viento de el ruido de los arvoles ke kaian deskarankados. (Pavlo i Virdjinia, 1912)

Este ruido aviendose espandido en el paiz de los Arabos, estos ultimos se levantaron kontra los djidios, (Vaye de los yoros, 1935)

Eya bivia en la sivdad de las luzes ke la yamamos Paris i me eskrivia ke dezeava pasar dos semanas de konje en la provensia, leshos del bruido i de la kanseria de kada dia. (Luz de Israel, 1985)

En este momento un grande ruido se sintio adientro de la nave; eya se adelado mas muncho i komo si miles de kuedras la travarian, eya kayo de lado i se incho de agua, deshando las dos puntas para afuera. (Leonidas el nadador, 1911)

Afuera, en la kaleja, al sonido de la kampana tambien, un fuerte ruido se izo i asta adientro mizmo de la kamara onde estavamos, nozotros oyimos el puevlo gritar (El muerto ke esta bivo, 1912)

Al kontrario, ruidos korren ke el papa pensa transferar el ofisio del Vatikan de Roma a Yerushalayim (La Amerika, 1917)

presto oreja a los ruidos suksesivos de las karosas ke yevavan los invitados (La sinyatura del kontrato, Yerushalayim 1907)

el ruido avia korrido ke el rey va kaminar por todas las sivdades (El rey i el shastre, Yerushalayim 1925)

subito se oyo ruidos de tiros avizando ke el rey ya avia venido (El rey i el shastre, Yerushalayim 1925)

se fue a la plasa, merko un par de mestas por no azer ruido a kaminando (El prove doktor, Const. 1904)

el trueno kedava, los relampagos la mizma koza, la luvia empesava a kayer kon fortaleza [...] supitamente el ruido de los karro de una karrosa i de una fuerte kamchikada arrivo a sus oidos (La Epoka, Sal. 1900)

el sol estava muy kaente, el me harvava los ojos, a mi derredor yo oia un ruido komo de avlar, ma de una avla flaka, atabafada i de muncha djente (Guliver, Yerush. 1912)

oyi un flako ruido de patadas a mi isiedra (Anna Maria, Yerushalayim 1905)

la alguenga del chiko leon, batiendo el paladar, izo sentir un ruido muy sinyifikativo (La dezgrasiada Luiza, Tel Aviv 1953)

al ruido de la kampanela, el siego disho [...] (La dezgrasiada Luiza, Tel Aviv 1953)

La kamareta era bruska i yelada. Esta manera paso un sierto tienpo ke subito el fue despertado por un ruido en la puerta (Nantes, Tel Aviv 1952)

este despachio devra ser enkolgado si es posivle antes la ora dela aviertura dela bursa afin de aleshar los ruidos falsos metidos en sirkulasion (El Tiempo. Const. 1874)