Back to main page of Maaleh Adumim Institute                             tornar a la pajina prinsipal del Instituto

   Back to main page of the dictionary    tornar a la pajina prinsipal del Trezoro

 

Searching the dictionary

Bushkida - ladino 

English search

Bushkida - inglez

Idioms

Lokusiones

Popular l.

L. popular

Proverbs

Refranes

Coplas

Koplas

Liturgic l.

L. relijioza

Bible and Midrash

Biblia i Midrash

Nobels and press

Novelas i Periodizmo

Lexical samples

Enshemplos leksikales

Classicism

Klasika

Shortening table

Abreviasions

 



 

 

 

Entry presentation
Prezentasion de la entrada

 

Entry No. 322880

entrada numero 322880

montanya f.

mountain

a la montanya estamos?

האם אנחנו נמצאים בחברה של שודדי דרכים?? מה שאתה מציע הוא מוגזם ופוגעני!

a montanyas

בשפע

estar entero una montanya

להיות עצוב וקודר

ir/andar por montanyas i karreras

לעלות הרים ולרדת בקעות - לשוטט ולתעות ברחבי הארץ

muntanya

328270



Lexical samples / Enshemplos leksikales


solo las montanyas no se enkontran (Nehama)

ganar a montanyas (Nehama)

esta ropa se topa a montanyas al charshí (Nehama)

Los males no van por las montanyas (Moscona)



Proverbs / Refranes


Muntanya kon muntanya non se enkontran, persona kon persona se enkontra

Pashariko de montanyas

La mojer onorada, en la punta de la montanya

Draga de siete muntanyas



Clasic poetry and drama / Poezia klasika i Drama


i de las muntanyas kayadez se traye (Gaon, Poezias)

O te invito a pasear entre las montanyas (Papo, Navot)

Estas muntanyas de enfrente onde yo pasi kaje toda mi chikez en la mandra de mi padre, (Rinio, 1906)



Coplas / Koplas


Shelishi de su partensia en el lugar arrivo, de ver una nuve en la muntanya de esto le prevo, i los dos mosos no vieron, los ke kon el yevo, los desho i se fue (Tarika, Shira Hadasha, Izmir 1861)

Al eksepsion dela montanya de Sinay / ke dizia kon sa grande umildansa: / Mas basha i menospresiada de mi ken ay? / delantre de kada muntanya inmensa. (Ketuba, manus. Rodosto 1931)

Los vazos eran de kristal de montanya; manda el rey ke kada uno beva komo es su manya, i el ke tiene mejor tanyer ke traiga i tanya, ke si le plazeria a el rey no lo desharia en vazio, no. (sova semahot, Livorno 1782)



Religious literature / Literatura relijioza


los bafos ke suven de la montanya a el sielo aflakan un poko la luz del sol (Meam Loez Bereshit)

ke son una nasion ke la montanya de har Gerizzim la tienen por un lugar muy santo, (Meam Loez Bereshit)

ke es el kavzo ke le avlo el Sh.-Yit. kon sifras de no avizarle en kuala montanya devia de ir? (Meam Loez Bereshit)

Las montanyas i las kuestas van a kantar delantre de vozotros i todos los arvoles de el kampo daran palmas de la mucha alegria. (M''L Kantar de los Kantares,1899)

Ansi le dieron a saver de los sielos i enpesaron a azer de akel modo de figura i metian en los palasios I en las puntas de de las muntanyas I debasho de los arvoles (Meam Loez, Devarim II, Const. 1773)

i dieron polvora i se fuyeron todos los felahim a las montanyas (Imre Bina, Belgrad 1837)



Bible, Mishna, Midrash / Biblia, Mishna, Midrash


i eran a eyos en sus tierras una montanya ancha muncho komo andadura de dia i medio i en eya fuentes de agua i sembrados muchos sovre las aguas (Sefer 'ha-yashar, manus. sig. 17)



Novels and press / Novelas i Periodizmo


Un segundo otro i la nave, esta grande montanya, en eskapando de arresvalarse, iva kayer en la mar; (Leonidas el nadador, 1911)

komo dishimos duspues del huego de 1879 kada famiya judia empeso a fraguarse en la montanya su kazika bien modesta ma kon mucho mas anchuras ke antes! (La mujer sefardí de Bosna, 1931)

ke tempesta! kualo son estas muntanyas de agua ke nos rondjan por todas las partes i ke djugan nuestra barka komo la mas minuda pluma? (Perdidos en mar, Yerushalayim 1907)

i al tanto, londje de la vida ke la muntanya del ekuator, sovre la kuala es situado este estado de esfuenyo (Herzl, El estado djidio, Sal. 1931)



Popular literature / Literatura popular


Muntanyas altas i mares ondas, yevame onde el mi kerido, (Kalendario de kantigas)

Esta montanya d'enfrente s'asiende i va kemando, (Kalendario de kantigas)