חזרה לדף הראשי של מכון מעלה אדומים                             tornar a la pajina prinsipal del Instituto

   חזרה לדף הראשי של אוצר הלשון הספניולית    tornar a la pajina prinsipal del Trezoro

 

 



 

 

 

הצגת הערך
Prezentasion de la entrada

 

470470 ערך מספר

entrada numero 470470

travajo m.

עבודה, עמל, יגיעה; יצירה

work, labor, toil; creation



דיגומים מילוניים Enshemplos leksikales


en todo travajo ay provecho (Moscona)



פתגמים Refranes


Kon travajo i alegria se topa buena kompanya

Kuando tu travajo es terminado vash estar alegre i repozado

El travajo no dezonra sino da provecho i onra



שירה קלאסית ודרמה Poezia klasika i Drama


por los fuertes travajos ke les dio kon tuvlas i barro. (La segunda Ester, 1911)



ספרות תורנית Literatura relijioza


I tu paladar (tu travajo en la ley) plazera delantre de mi komo el vino bueno, ke se manda regalo entre los keridos por konservar (guardar) la amistad entre eyos, (M''L Kantar de los Kantares,1899)

resentimiento de el daat ? es 'hehreah muncho por travajo de la ley i por servimiento de el Sh.Yit. (Pele Yoets I, Viena 1870)

i afilo ke tiene muncho travajo para afirmar las mitsvot kon todo esto las ara las mitsvot kon mucho gusto (Meshivat Nefesh II, Const. 1754)



שאלות ותשובות Responsa


El era sakat de el pie no podia azer travajo; le kortaron el pan i el agua tres dias (Shaar Asher v.I, Sal. 1877)



תנ"ך, משנה ומדרש Biblia, Mishna, Midrash


Kuando uno kome del travajo de sus manos sera orozo (Tefilat Imanuel, 1924)



רומנים ועיתונות Novelas i Periodizmo


Sr. Mac Donald, el kapo del Partido del Travajo ke arrivo al poder, es konosido por profesar sentimientos benevolentes al eguardo de los djudios. (El Tiempo, 1924)

eskaparan kon la inseguridad del manyana, ke los aselada desde anyos por reempesar una nueva vida de travajo. (La boz de Turkiye, 1948)

El dio orden por ke los travajos de la otra nave fueran mas apresurados i ke lavoraran para kitar el Mahmud del fondo de las aguas onde se avia asentado. (Leonidas el nadador, 1911)

yo fui kondanado a los travajos forsados (El Alakran, Tel Aviv 1954)

kreada soto el patronaje moral dela asistensia al travajo (La Epoka, Sal. 1900)